Galvenā         Blogi         Kontakti         Reklāma         Abonēšana         Noteikumi    
 
Login: 
Parole: 

Aizmirsāt paroli?

  Ziņas







             Šodien:     191
             Vakar:      449
            


twitter



Blogo arī Tu!
Numura tēma: Kartupeli, kartupeli, kur ir tavi brāļi..? (0)

Agrāk visi ēda kartupeļus, un nevienam nebija pret tiem iebildumu. Tad sākās interneta un diētu ēra, un visiem kļuva bail no kartupeļa. Vai tiešām kartupelis no ēdienkartes jāizņem? Nē!  

Kaut arī kartupeļi izceļas ar lielu ogļhidrātu īpatsvaru, jo tajos ir 14–18% cietes, kas ātri pārvēršas liekajā enerģijā un tauku polsterīšu veidā nogulsnējas uz dažādām ķermeņa vietām, uztura speciālisti nebūt neiesaka no tiem atteikties, tikai pareizi pagatavot. Turklāt kartupeli latvieši dēvē par savu nacionālo dārzeni un otro maizi.

Kartupeļiem ir samērā augsts glikēmiskais indekss, un tas nozīmē, ka to ogļhidrāti ātri uzsūcas un diezgan strauji paaugstina cukura līmeni asinīs, tādēļ diabēta slimniekiem ar kartupeļu lietošanu uzturā vajadzētu būt ļoti piesardzīgiem. Visātrāk uzsūcas vārīto kartupeļu ogļhidrāti, jauno, bet ceptu  kartupeļu ogļhidrāti — daudz lēnāk.
Kartupelis satur daudz cietes (ātrs enerģijas avots) un maz olbaltumvielu, taču tas nepadara to automātiski nevērtīgu vai, vēl trakāk, kaitīgu! Kartupeļi ir labs B6, B3 un C Vitamīna, šķiedrvielu, kālija, vara, fosfora un citu minerālvielu avots, it īpaši, ja tos ēdam ar visu mizu. 

TURPINĀJUMS LAIKRAKSTA "JAUNAIS VĒSTNESIS" 18.SEPTEMBRA NUMURĀ



 20.09.2015



Komentārs








Copyright Jēkabpils rajona neatkarīgais laikraksts.

Web site engines code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke

Developed by vl-web studio and SIA AZcom