Galvenā         Blogi         Kontakti         Reklāma         Abonēšana         Noteikumi    
 
Login: 
Parole: 

Aizmirsāt paroli?

  Ziņas







             Šodien:     159
             Vakar:      553
            


twitter



Blogo arī Tu!
Valstī: LAU veiks dubultās virsmas apstrādi grants ceļiem 60 km garumā (0)

VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” šogad plāno veikt dubultās virsmas apstrādi uz grants ceļiemInčukalnā, Ilūkstē, Madonā, pie Pļaviņām, kā arī uz ceļa Baltezers – Āņi un Ogresgals – Lielvārde kopumā 60 kilometru garumā. Pirmo dubulto virsmu tuvāko nedēļu laikā paredzēts uzklāt uz valsts reģionālā autoceļa P41 Alūksne – Liepna.

Veicot dubultās virsmas apstrādi, autoceļa virsma iegūst asfaltam līdzīgu segumu, tomēr tās noturība nav pielīdzināma asfaltam. Līdz ar to šo tehnoloģiju izmanto uz ceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti. Galvenie ieguvumi no šāda ceļu seguma ir iedzīvotājiem, kas dzīvo ceļu tuvumā, jo segums pilnībā novērš ceļa putēšanu, bet autovadītājiem tiek nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi.

2015. un 2016. gada vasaras darbu sezonā LAU ir sagatavojis vairākus valsts reģionālos un vietējos autoceļus dubultās virsmas uzklāšanai – ir sakārtota ūdens atvades sistēma, noņemts apaugums, izcirsti krūmi un sagatavots nepieciešamais seguma pamats. Līdzšinējā pieredze liecina, ka iedzīvotāji, kuru māju tuvumā uz grants ceļiem ir veikta virsmas apstrāde, ir apmierināti. Ceļš gan nav tik gluds un izturīgs kā asfalts, bet pamatproblēmu – putekļu rašanos – šī metode atrisina.

Virsmas apstrāde ir pozitīva arī ar to, ka iespējams izmantot vietējos būvmateriālus – Latvijā ražotas šķembas. Lai nodrošinātu autoceļu ar dubultās virsmas apstrādes ilglaicīgu kalpošanu, pirmatnējās dubultās virsmas uzklāšanas darbus ir jāveic ar augstas cietības dolomīta šķembām, tādēļ 2016. gadā ir veikts iepirkums par atbilstoša materiāla iegādi, kas garantē darbu kvalitāti un autoceļu kalpošanas ilgmūžību.

Latvijā  līdz šim ar dubultās virsmas metodi ir apstrādāti aptuveni 250 kilometri ceļu. Pirmie ar dubulto virsmu apstrādi apstrādātie grants ceļi jau tiek  ekspluatēti aptuveni astoņus gadus, praksē pierādot savu ilgtspēju. Šogad plānots veikt dubulto virsmas apstrādi uz grants ceļiem Inčukalnā, Ilūkstē, Madonā, pie Pļaviņām, kā arī uz ceļa Baltezers – Āņi, Ogresgals – Lielvārde kopumā 60 kilometru garumā.

Dubulto virsmu paredzēts uzklāt Daugavpils ceļu rajonā autoceļam P72 Ilūkste (Virsaiši)-Bebrene-Birži no 10. līdz 18.7 km kopumā 8,65 kilometru garumā, Alūksnes ceļu rajonā autoceļam P41 Alūksne-Liepna no 5.7 līdz 10.3 km 4,63 kilometru garumā, Jēkabpils ceļu rajona Aizkraukles nodaļā autoceļiem V916 Jaunbebri-Odziena-Vietalva-Indrāni no 6.4 līdz 11.3 km 4,87 km garumā un V923 Alunāni-Bites-Salānieši no 0 km līdz 7.1 km 7,1 km garumā, Jēkabpils ceļu rajonā autoceļam V841 Madona-Ļaudona-Jēkabpils no 31.3 līdz 36.9 km 5,66 km garumā.

Rīgas ceļu rajonā dubulto virsmu paredzēts uzklāt autoceļam V84 Inčukalns-Kalējbūņas no 5.5 km līdz 7.6 km 2,1 km garumā, V93 Inčukalns-Indrāni no 0 km līdz 2.3 km 2,3 km garumā, kā arī V50 Baltezers-Āņi-Lapmeži no 5.3 km līdz 7.3 km 2kilometru garumā, savukārt Rīgas ceļu rajonā Ogres nodaļā autoceļam V969 Ogresgals-Lielvārde no 6.8 km līdz 9.5 km 2,7 km garumā.

Valmieras ceļu rajona Cēsu nodaļā darbus plānots veikt autoceļam V294 Cēsis-Rāmuļi-Bānūži no 6.2 km līdz 9.1 2,9 km garumā, savukārt Rēzeknes ceļu rajonā autoceļiem: V577 Puša-Krāce-Silajāņi-Riebiņi no 14.2 km līdz 21.3 km 7,1 km garumā, autoceļam V567 Krieviņi-Lendži no 11. km līdz 12.1 km 1,1 kilometra garumā, autoceļam V550 Bērzgale-Sarkaņi-Greiškāni no 0 km līdz 4.2 km 4,2 kilometru garumā un autoceļam V600 Zvirgzdene-Bērzgale-Briņģi no 13.2 km līdz 13.9 km 0,7 kilometru garumā, kā arī Rēzeknes ceļu rajona Ludzas nodaļā autoceļam V517 Pakalni-Lauderi-Ploski no 22.5 līdz 26.4 km 3,9 kilometra garumā.

2008. gadā LAU pirmo reizi Latvijā veica vienkārtas virsmas apstrādi uz grants ceļa. Tas notika Rēzeknes ceļu rajonā 300 metru garumā uz autoceļa Dricāni-Nautrēni (V557) no 0 km līdz 0.3 km. Tajā vietā abās ceļa pusēs ir blīva apbūve, un, lai ceļš neputētu, tika pieņemts lēmums veikt virsmas apstrādi. Pirmā virsmas kārta tur nostāvēja 2 gadus, pēc 2 gadiem tika uzlikta otrā kārta. Ceļš joprojām neput, un melnais segums kalpo vēl šodien.Rēzeknes ceļu rajons pirmo dubulto virsmu uzlika 2009. gadā gar Rāznas ezeru, – Malta-Kaunata (P56) 20.67 km − 24.22 km. Arī uz šī autoceļa virsmair labi saglabājusies.

Jāatgādina, ka dubultās virsmas apstrāde ir virsmas uzturēšanas metode, nevis segas rekonstrukcija, tādēļ pret to ir jāizturas saudzīgāk nekā pret asfaltētu ceļu. Uz šādi apstrādātiem ceļu posmiem ir jāievēro noteikti masas ierobežojumi.Arī ceļu uzturētājiem jābūt uzmanīgākiem ar sniega šķūrēšanu vai sāls kaisīšanu.Virsmas apstrādes sezona ir tikai trīs mēneši − jūnijs, jūlijs, augusts. Darbi tiek veikti ar bitumena emulsiju − lai ūdens pilnībā no bitumena izdalītos līdz pirmajām salnām, ir jāpaiet 60 un vairāk dienām.

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 km, no tiem vairāk nekā 8 000 km autoceļu ir ar melno segumu un gandrīz 12 000 km ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

 

Miks Lūsis
VAS Latvijas autoceļu uzturētājs,
sabiedrisko attiecību speciālists



 24.05.2017



Komentārs








Copyright Jēkabpils rajona neatkarīgais laikraksts.

Web site engines code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke

Developed by vl-web studio and SIA AZcom