Galvenā         Blogi         Kontakti         Reklāma         Abonēšana         Noteikumi    
 
Login: 
Parole: 

Aizmirsāt paroli?

  Ziņas







             Šodien:     321
             Vakar:      741
            


twitter



Blogo arī Tu!
Izglītība: Šadurskis: Pārmaiņas,investīcijas izglītībā un zinātnē ir priekšnosacījums Latvijas izaugsmei OECD (0)

Piektdien, 15.septembrī, izglītības un zinātnes ministrs, profesors Kārlis Šadurskis tikās ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības  organizācijas (OECD) ģenerālsekretāru Anhelu Guriju (ÁngelGurría), lai pārrunātu jautājumus, kas saistīti ar pārmaiņu procesiem izglītības jomā un ir priekšnoteikums, lai Latvijai būtu augsts izaugsmes potenciāls OECD dalībvalstu vidū.

“Globālā ekonomika, pārmaiņas, kas to ietekmē ir objektīvā realitāte, kas nosaka ikvienas valsts izvēli izaugsmes un attīstības ceļam,” pauž  K.Šadurskis.“Latvijas galvenais kapitāls ir mūsu cilvēki, kas ar savām zināšanām un prasmēm spēs veidot labklājīgu sabiedrību, globāli konkurētspējīgu valsti. Taču, lai to sasniegtu, mums ir jābūt gataviem gan mainīties, gan gataviem ieguldīt valsts investīcijas izglītībā un zinātnē. Mērķtiecīgi valsts un privātās partnerības ieguldījumi izglītībā un zinātnē ir tie nosacījumi, lai veidotu mūsu valsts izaugsmes potenciālu un pārtikušu sabiedrību,” saka Šadurskis.

Jau iepriekš OECD ziņojumā “Izglītība Latvijā” secināts, ka Latvija kopš neatkarības atjaunošanas būtiski uzlabojusi savu izglītības sistēmu. OECD eksperti akcentē, ka jāturpina rosinātās pārmaiņas, lai nodrošinātu vienlīdzīgas iespējas saņemt kvalitatīvu izglītību, sākot no visagrākā vecuma. Kopš 2000.gada skolēnu mācību sasniegumu līmenis ir būtiski paaugstinājies. Latvijas skolēnu sniegums bijis līdzvērtīgs vienaudžiem daudzās OECD valstīs. Tāpat OECD eksperti jau iepriekš uzsvēruši, ka Latvijā ir mērķtiecīgi jāturpina pārmaiņas vispārējās izglītības tīklā, veidojot to atbilstošu reālajai situācijai, pieejamu un mūsdienīgu, kas jaunajai paaudzei nodrošinās to zināšanu un prasmju kopumu, kas būs nepieciešams nākotnē.

Ministrs uzsver, ka mērķtiecīgi tiek īstenotas valdības noteiktās prioritātes un sasniedzamie uzdevumi izglītības politikas jomā, kas veicina kvalitatīvas izglītības ieguves iespējas ikvienam. Progress ir panākts, veidojot sistēmu, kas nodrošina atalgojuma pieaugumu pedagogiem kā vispārējā izglītībā, tā augstākajā izglītībā akadēmiskajam personālam. Lēnām, bet mērķtiecīgi noris pārmaiņas efektīva un mūsdienīga vispārējās izglītības iestāžu tīkla attīstībā, kura primārais mērķis ir nodrošināt kvalitatīvu izglītību. Tāpat ministrs informēja, ka Latvija veic sistemātisku darbu profesionālās izglītības sasaistei ar darba tirgus un ekonomikas pieprasījumu, kā arī kvalitatīvu attīstību, lai sekmētu augstākās izglītības konkurētspēju starptautiskā mērogā.

Ziņojumā tāpat secināts, ka Latvijas valsts izdevumi izglītībai un finansējums katram skolniekam visos līmeņos ir zemāki nekā daudzās OECD valstīs. Efektivitātes uzlabošanas ilgtermiņa ieguvumi būs atkarīgi no tā, cik veiksmīgas būs nesen uzsāktās pārmaiņas efektīva un mūsdienīga skolu tīkla attīstībā, kur līdzās valsts kā izglītības politikas veidotājam, nozīmīga loma ir pašvaldībām kā skolu dibinātājām.Pedagogu atalgojuma paaugstināšana  uzlabos situāciju personāla atlases jomā, tomēr liks veidot lielākas klases ar augstāku skolēnu skaita īpatsvaru attiecībā pret skolotāju skaitu, uzsvērts ziņojumā. Demogrāfiskās situācijas pasliktināšanās dēļ Latvijai nāksies pārskatīt izglītības sistēmas kapacitāti, tostarp vispārējās un augstākās izglītības iestāžu un to darbinieku skaitu.

OECD publicētais ziņojums ir pieejams šeit (.pdf)

Latvija kļuva par 35.OECD dalībvalsti 2016.gada 1.jūlijā.

 

Izglītības un zinātnes ministrijas
Komunikācijas nodaļa



 15.09.2017



Komentārs








Copyright Jēkabpils rajona neatkarīgais laikraksts.

Web site engines code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke

Developed by vl-web studio and SIA AZcom