Galvenā         Blogi         Kontakti         Reklāma         Abonēšana         Noteikumi    
 
Login: 
Parole: 

Aizmirsāt paroli?

  Ziņas







             Šodien:     320
             Vakar:      741
            


twitter



Blogo arī Tu!
Receptes: Rudens nogurumam palīdzēs pilngraudu produkti un skābēti kāposti (0)

Līdz ar rudens iestāšanos, samazinās organisma enerģijas rezerves un daudz biežāk jūtams nogurums, nespēks. Tāpat nereti manāmi saaukstēšanās simptomi, iesnas, klepus, kaklasāpes. Tā organisms ziņo, ka tam nepieciešams uzņemt papildu vitamīnu, minerālvielu un enerģijas devu. Taču vien retais aizdomājas, ka organisma rezerves papildinās un labu pašsajūtu nodrošinās pārdomāts un pilnvērtīgs uzturs. Eksperti rekomendē rudens un ziemas periodā ikdienas ēdienkartē iekļaut pilngraudu produktus, dārzeņus, kā arī ķiplokus un ingveru.

Kā norāda uztura speciāliste Liene Sondore, lai cīnītos ar miegainību un bezspēkurudens periodā, regulāri uzturā jālieto tādi B vitamīniem bagāti pilngraudu produkti kā, piemēram,auzu pārslas, maize, kailgraudu mieži.Tāpat nogurums un bezspēks varbūt saistīts ar Omega 3 taukskābju jeb zivju eļļas trūkumu organismā. Tāpēc vēlams vismaz divas līdz trīs reizes nedēļā uzturā lietot zivis, vai arī maltīti papildināt ar olīvu, rapšu eļļu vai linsēklām. Savukārt C vitamīnu, kas stiprina imunitāti un palīdz cīņā ar saaukstēšanos, iespējams uzņemt ar bietēm, rutkiem, puraviem, cidonijām, dzērvenēm, brūklenēm, skābētiem kāpostiem un citiem produktiem.

 

“Pilngraudu putra vai rudzu maizes šķēle brokastīs sniegs enerģiju, normalizēs cukura līmeni unlabvēlīgi ietekmēs gremošanas sistēmu. Dienā ieteicams 5 – 6 porcijas atvēlēt šiem produktiem – piemēram, apēst pāris  maizes šķēles, kādu kartupeli vai 100 ml graudaugu – brūnos rīsus, grūbas, pastu vai kādu citu graudaugu produktu. Tāpat regulāri jāuzņem šķidrums – piemēram, ūdens vai tēja. Ik dienas vēlams uzņemt 6 līdz 8 krūzes šķidruma, kuru var papildināt ar cidonijām, citronu vai ingveru ar medu,” ikdienas ēdienkarti komentē uztura speciāliste Liene Sondore.

 

Lai produkti saglabātu savu uzturvērtību un vitamīnus, īpaši būtisks ir to pareizs pagatavošanas veids. Rimi veselīgas ēšanas kustības Aikāgaršo šefpavārs Normunds Baranovskis rudens periodā mudina pēc iespējas biežāk uzturā lietot dārzeņus. “Rudens ražas veltes ne vienmēr jāēd svaigas – no dārzeņiem iespējams pagatavot biezzupas, sakņu sautējumus, sacepumus. Galvenais, kas jāievēro – dārzeņus labāk sautēt, tvaicēt vai cept cepeškrāsnī, pēc iespējas mazāk izmantojot eļļu. Savukārt gatavojot brokastu pilngraudu putras vislabāk tās vārīt ūdenī, nedaudz pievienojot pienu, lai nodrošinātu nepieciešamo aminoskābju saturu. Brokastu putra lieliski garšos kopā ar jogurtu vai kļavu lapu sīrupu, medu, žāvētiem augļiem, riekstiem vai citām piedevām.”

 

Tāpat rudens – ziemas periodā uzturā jāiekļauj skābpiena produkti, jo tie satur probiotiskās baktērijas, kas veicina imūnsistēmas darbību un aukstajā laikā var pasargāt no saaukstēšanās, vīrusu saslimšanās. Tāpat tās labvēlīgi ietekmē gremošanas sistēmu. Lai pilnībā nodrošinātu organismu ar visiem  tam nepieciešamiem vitamīniem, skābpiena, pilngraudu produktus, dārzeņus un ogas uzturā jālieto ik dienas.

                                                                                                   

Par Aikāgaršo:
Aikāgaršo ir viena Latvijas lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem Rimi Latvia iniciatīva, kas aicina ikvienu mainīt savus ēšanas paradumus un priekšroku dot veselīgam uzturam. Turklāt ne tikai ēst veselīgi, bet arī spēt atšķirt veselīgus produktus no visa kopējā pārtikas produktu piedāvājuma, iemācīties gatavot veselīgi, kā arī uzlabot savu pašsajūtu un veselību. Veselīgas ēšanas kustības Aikāgaršo uzdevums ir panākt, ka turpmāko gadu laikā Latvijas iedzīvotāji maina savus ēšanas paradumus, savā ēdienkartē iekļaujot veselīgus un garšīgus ēdienus un izvēloties veselīgu, daudzveidīgu un pilnvērtīgu uzturu. Vairāk par Aikāgaršo aktivitātēm iespējams uzzināt www.rimi.lv/aikagarso, kā arī sociālajos tīklos.

 

Kristiāna Tumena
Rimi veselīgas ēšanas kustības Aikāgaršo koordinatore


SKĀBU KĀPOSTU ZUPA


Pagatavošana laiks: 1.5 h
Porcija: 4 cilvēkiem

 

Nepieciešams:

Kūpinātas cūkgaļas ribiņas – 250 g
Skābēti kāposti – 600 g
Kartupeļi – 2 gab.
Burkāns – 1 gab.
Grūbas – 1 sauja
Ķiploks – 4 daivas 
Sīpols – 1 gab.


Pagatavošana:
Sagriez nelielos gabalos kūpinātās ribiņas, liec vārīties
Smalki sagriez skābētos kāpostus un liec vārīties kopā ar ribiņām
Pievieno grūbas un vāri vismaz 30 min.
Pannā apcep sagrieztus sīpolus un burkānu. Liec zupā, pievieno arī nomizotus un sagrieztus kartupeļus
Vāri līdz gaļa atdalāsno kauliem
Pasniedzot pievieno smalki sakapātu ķiploku

 

CIDONIJU, GAIŠĀ GREIPFRŪTA UN INGVERA
JOGURTA PANNA COTTA

Pagatavošana laiks: 50 min.
Porcija: 4 cilvēkiem


Nepieciešams:
Jogurts bez piedevām – 400 g
Neliels ingveragabals
Gaišais greipfrūts – 1 gab.
Cidoniju sīrups – 100 ml
Želatīns – 10 g
Svaigas dzērvenes – 3 saujas
Ziedputekšņi – 1 ēdamk.
Glāzes vai burciņas
 
Pagatavošana:
Traukā lej cidoniju sulu un pierīvē nelielu gabaliņu ingvera
Sulai pievieno želantīnu un atstāj uzbriest 5 min.
Izspied greipfrūtu sulu
Sakarsē želantīnu, sajauc ar greipfrūta sulu un jogurtu viendabīgā masā
Masai pievieno ziedputekšņus un lej glāzē līdz pusei
Panna cottu liec ledusskapī vismaz uz stundu
Pasniedz ar svaigām dzērvenēm

Aikāgaršo padoms!

Jogurta bez piedevām vietā izmēģini jogurtu ar piedevām pēc savas izvēles

VISTAS STILBIŅI
AR MELNO PUPIŅU UN SAKŅU SAUTĒJUMU

Pagatavošana laiks: 1 h 30 min.
Porcija: 4 cilvēkiem

Nepieciešams:
Vistas stilbiņi – 8 gab.
Medus – 1 ēdamk.
Sojas mērce – 1 ēdamk.
Čili pulvera– šķipsniņa
Piparu maisījums
Citronu sula – 1 citrons
SautējumamMelnās pupiņas – 150 g
Burkāns – 2 gab.
Ķiploks – 5 daivas
Puravs – 1 gab.
Rācenis – 1 gab.
Paprika – 1 gab.
Čili – 1/2 gab.
Sāls, pipari, rozmarīns 


Pagatavošana:
Liec vārīties melnās pupiņas. Tās novārīsies ātrāk, ja iepriekš izmērcēsi ūdenī
Samarinē vistas stilbus ar medu, soju,čili, pipariem un citrona sulu
Sakarsē cepeškrāsni līdz 180 grādiem
Vistas stilbiņus liec cepties 25 min, vai līdz tie kļuvuši zeltaini brūni
Sagriez dārzeņus kubiņos un uz atsevišķas pannas sautē, līdz tie kļuvuši mīksti
Dārzeņiem pievieno novārītās pupiņas, rozmarīnu un pēc garšas sāli un piparus
Sautējumu pasniedz kopā ar ceptām vistiņām



 01.10.2017



Komentārs








Copyright Jēkabpils rajona neatkarīgais laikraksts.

Web site engines code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke

Developed by vl-web studio and SIA AZcom