Galvenā         Blogi         Kontakti         Reklāma         Abonēšana         Noteikumi    
 
Login: 
Parole: 

Aizmirsāt paroli?

  Ziņas







             Šodien:     322
             Vakar:      513
            


twitter



Blogo arī Tu!
Valstī: Vēsturiskais portfelis ar informāciju par autoceļu stāvokli atkaliesniegts Saeimā (0)

9. oktobrī biedrība “Latvijas Ceļu būvētājs” (LCB) Saeimas priekšsēdētājai Inārai Mūrniecei tradicionāli jau trešo gadu nogādāja un pasniedza vēsturisku portfeli ar informāciju par sabrukuma stāvoklī esošiem valsts autoceļiem un tiltiem.

"Nākamajā gadā ceļu būves nozarei tiek plānots neliels budžeta pieaugums. Taču tas ir nepietiekams un nespēs apturēt ceļu sabrukumu, nemaz nerunājot par kopējās situācijas uzlabošanu. Tomēr galvenā problēma, par ko ceļu būvnieki vēlas brīdināt likumdevējus, – jau 2019. gadā daļēji un 2020. gadā pilnīgi beigsies Eiropas Savienības finansējums, kas līdz šim lielā mērā uzturēja nozari pie dzīvības. Finansējums samazināsies četrkārtīgi, taču valdība šo problēmu izliekas nemanām un nerisina,"uzsvēraLCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

Viņš arī tikšanās laikā lūdza Saeimas Prezidiju jautājumu par pasākumiem ceļu sabrukuma apturēšanai un ceļu būves nozares finansēšanai 2019. un 2020. gados izskatīt vēl pirms 2018. gada valsts budžeta likumprojekta apspriešanas.

A. Bērziņš atgādināja, ka pirms 12. Saeimas vēlēšanām LCB kopā ar Latvijas Pašvaldību savienību, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociāciju un Latvijas Motoklubu asociāciju parakstīja vienošanās ar nozīmīgākajām politiskajām partijām (izņemot "Visu Latvijai – TB/LNNK”, kam ceļi nav darbības prioritāte). Vienošanās cita starpā paredz ikgadējā finansējuma palielināšanu un Autoceļu fonda atjaunošanu, kur tiktu ieskaitīti ceļu lietotāju samaksātie nodokļi un nodevas. Parakstītāji apņēmās panākt, ka līdz 2020. gadam 80 procenti no iekasētās degvielas akcīzes nodokļa, transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un autoceļu lietošanas nodevas kopsummas tiek novirzīti ceļiem.

Diemžēl solījumi nav pildīti, arī 2018. gada valsts budžeta projektā ceļiem paredzēts novirzīt tikai 16 procentus iekasēto līdzekļu, bet 2019. un 2020. gados tikai 15 procentus solīto 80 procentu vietā.

LCB iepriekšējos gadus, mēģinot pievērst katra koalīcijas deputāta uzmanību bēdīgajai situācijai uz ceļiem un tiltiem, lūdza viņus uzņemties personisku atbildību par kāda sliktā stāvoklī esoša ceļa posma vai tilta remontu, taču kopējā lieta - prognozējams ilgtermiņa finansējums ceļiem - joprojām nekur nav pavirzījusies.

A.Bērziņš arī informēja Saeimas priekšsēdētāju, ka parlamentā apstiprinātā un Nacionālās attīstības plānā ietilpstošā „Valsts autoceļu sakārtošanas programma 2014.-2020. gadam” nav saņēmusi 568,2 miljonus EUR tai paredzēto līdzekļu. Valdība tā vietā, lai sāktu šo iztrūkumu dzēst, 2016. gada 20. decembrī pagarināja šīs programmas darbības laiku uz 2014. - 2023. gadu, paredzot iztrūkumus kompensēt 2021. - 2023. gados. Redzams arī, ka valdība nemaz negatavojas pildīt NAP paredzēto. 2018. gada valsts budžeta projekta kontrolskaitļi 2019. un 2020. gadam rāda, ka pret "Valsts autoceļu sakārtošanas programmu" resursu iztrūkums 2018. gadā valsts budžetā būs 189,33 miljoni EUR, bet, salīdzinot ar 2016. gada 20. decembrī MK pieņemto, „izstiepto” "Valsts autoceļu sakārtošanas programmu", 2019. gadā tas joprojām būs par 166,9 miljoniem EUR mazāk, nekā programmā paredzēts.

I.Mūrniece uzmanīgi iepazinās ar LCB sniegto informāciju un solīja sekot līdzi tam, lai 2019. un 2020. gadā ceļi nepaliek bez nepieciešamā valsts budžeta finansējuma. Viņa atzina, ka deputātu izpratne par autoceļu stāvokli un finansējuma nepieciešamību ir būtiski uzlabojusies, pateicoties arī tradicionālajām "portfeļa" akcijām.

Savukārt Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars vēlreiz apliecināja, ka ministrija panāks Autoceļu fonda atjaunošanu, lai ceļu lietotāju samaksātie nodokļi un nodevas tiktu izlietoti paredzētajiem mērķiem – ceļu sakārtošanai. Tavars arī informēja par uzsāktajām strukturālajām reformām nozarē, kuru ietvaros Satiksmes ministrija veiks arī autoceļu tīkla optimizāciju.

Uzņēmumā "Somdaris" izgatavotais portfelis, kuru LCB iesniegs Saeimā, ir nācis pasaulē tālajos astoņdesmitajos gados – laikā, kad lielākā daļa sabrukuma stāvoklī nonākušo valsts autoceļu un tiltu tika remontēti pēdējo reizi.

 

Andris Bērziņš
„Latvijas Ceļu būvētāja"
valdes priekšsēdētājs



 09.10.2017



Komentārs








Copyright Jēkabpils rajona neatkarīgais laikraksts.

Web site engines code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke

Developed by vl-web studio and SIA AZcom