Galvenā         Blogi         Kontakti         Reklāma         Abonēšana         Noteikumi    
 
Login: 
Parole: 

Aizmirsāt paroli?

  Ziņas







             Šodien:     158
             Vakar:      484
            


twitter



Blogo arī Tu!
Izglītība: Skolēnu “CITS BAZĀRS” dominē inovatīvi un dizaina produkti (1)

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) projekta “Inovāciju motivācijas programmas” ietvaros organizācijas Junior Achievement Latvija (JA Latvija) īstenotajā skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) pasākumā “CITS BAZĀRS” noskaidroti uzvarētāji. Triumfējuši dizaina un inovatīvi produkti.

Jauno uzņēmumu vērtēšana un apbalvošana tika veikta 7 nominācijās.

Nominācijā “Inovatīva biznesa ideja” pirmo vietu vidusskolu grupā ieguva SMU Unyx no Liepājas Raiņa 6. vidusskolas, kuru produkts ir mājas infrasarkanā tipa sildītājs, kas lieliski kalpo arī kā mājas dizaina priekšmets. Pamatskolu grupā šajā nominācijā uzvarēja SMU Aerial-Shelf no Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas, kuru produkts ir gaisa plaukts ar iebūvētām atvilktnēm sīkumiem. SMU Unyx ieguva pirmo vietu vidusskolu grupā arī nominācijā “Uz zināšanām balstīts SMU produkts”, savukārt pamatskolu grupā šajā pašā nominācijā labākie bija SMU Braincrack no Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas, kuru produkts ir 6 dažādas prāta spēles.

Nominācijā “Komerciālākais SMU produkts” uzvarētāji vidusskolu grupā — SMU Nepunkts no Cēsu Valsts ģimnāzijas, kas izgatavo oriģināla dizaina apdrukātus pusdienu šķīvjus, bet pamatskolu grupā — SMU Našķu Laboratorija no Madonas Valsts ģimnāzijas, kuri piedāvā veselīgas uzkodas.

“Labākais stends” vidusskolu grupā bija SMU CozyWorn no Jelgavas Valsts ģimnāzijas, kas ražo multifunkcionālus pledus. Savukārt pamatskolu grupā kā “Labākais stends” tika apbalvots SMU Našķu Laboratorija no Madonas Valsts ģimnāzijas, kas piedāvā saviem pircējiem veselīgas uzkodas.

Nominācijā “Videi draudzīgs produkts” starp vidusskolām laurus plūca SMU Saphire no Jelgavas Valsts ģimnāzijas, kas ražo nano EKO apavu krēmu. Pamatskolu grupā šajā kategorijā uzvarēja SMU Skalu puikas no Krotes Kronvalda Ata pamatskolas, kuru izstrādājums ir iekuriņi krāšņu, kamīnu, grilu iedegšanai.

Par nominācijas “Sociāli atbildīgākais uzņēmējs” ieguvēju starp vidusskolām tika izvēlēts SMU Safe &Stable no Valmieras tehnikuma ar produktu — palīgierīces, spieķi pensionāriem un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Bet pamatskolu grupā uzvarēja SMU Dabas draugi no Jaunmārupes pamatskolas ar saražotajiem koka izstrādājumiem.

Kategorijā “Labākā pārdošanas komanda” pirmo vietu vidusskolu grupā ieguva SMU HandySac no Madonas Valsts ģimnāzijas ar izstrādājumu — ūdensnecaurlaidīga sporta soma. Starp pamatskolām šajā pašā kategorijā uzvarēja SMU Gudrais kamolītis no Īslīces vidusskolas, kuru produkts ir dažādi izstrādājumi no dzijas.

Nominācijā “Sociālo mediju aktivitāte” tradicionāli triumfē tie SMU, kuri visveiksmīgāk komunicējuši sociālajos tīklos. Šoreiz vidusskolu grupā uzvarējis SMU Iungo no Viesītes vidusskolas, kas radījuši izglītojošu un patriotisku galda spēli par Latvijas kultūru un vēsturi.

Savukārt pamatskolas grupā pirmo vietu ieguvuši Jautrie pirkstiņi no Krotes Kronvalda Ata pamatskolas, kuri ražojumi ir apsveikuma kartiņas un dāvanu kārbiņas

Papildus tika pasniegtas SIA Izdevniecība Dienas mediji, LIAA, SIA Inbokss un Banku augstskolas simpātiju balvas, kuras saņēma vēl pieci skolēnu mācību uzņēmumi — no Ķeguma komercnovirziena vidusskolas, Bērzaunes pamatskolas, Madonas pilsētas vidusskolas un Cēsu Valsts ģimnāzijas. Savukārt RTU Riga Business School savu simpātiju balvu — iespēju apmeklēt “Bizness24” nometni — pasniedza visiem 27 vidusskolu grupā nominētajiem SMU.

Iespējai tirgoties pasākumā “CITS BAZĀRS” bija pieteikušies 350 skolēnu mācību uzņēmumu, bet pasākumā Domina Shopping savu uzņēmumu pārstāvēja 170 labāko ideju autori.

Šogad apmeklētāji preces varēja iegādāties astoņās preču kategorijās — “Pakalpojumi, izklaide”, “Apģērbi, aksesuāri”, “Skaistumkopšana, bižutērija”, “Pārtika, preces virtuvei”, “Elektropreces, gaismas objekti”, “Suvenīri, dāvanas, sezonas preces”, “Spēles, preces bērniem”, “Interjera preces”. Detalizēts pārstāvēto uzņēmumu un produktu saraksts atrodams ŠEIT.

Pasākumā ietvaros jaunajiem uzņēmējiem bija iespēja saņemt 15 minūšu konsultāciju tirgvedības, finanšu plānošanas, produktu attīstīšanas vai uzņēmuma vadības jautājumos, piedaloties aktivitātē — “Swedbank mentoru speed-dating”. Konsultācijas par preču zīmju un dizainparaugu reģistrēšanu bija iespējams saņemt LR Patentu valdesstendā.

SMU produktu kvalitāti, stendus un sniegumu vērtēja pieredzējusi profesionāļu, uzņēmēju un akadēmisko spēku žūrija, kuras sastāvā bija pārstāvji no 25 uzņēmumiem un iestādēm.

Balvas galvenajās nominācijās pasniedza LIAA, Swedbank, Domina Shopping, LR Patentu valde, Latvijas valsts meži, Tallink Latvija un Clean R.

 

Pasākums tiek īstenots LIAA projekta“Inovāciju motivācijas programma” ietvaros, ko līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds un Eiropas Savienība.

“CITS BAZĀRS” informatīvi atbalsta portāli inbox.lv, spoki.lv un tiešsaistes sociālā tīmekļa vietne draugiem.lv, kā arī izdevniecība Dienas Mediji.

 

Par JA Latvija Skolēnu mācību uzņēmumu programmu

Skolēnu mācību uzņēmumu programma (SMU) ir īpaši 4.–12. klašu skolēniem veidota mācību metode. Skolēniem tā ir iespēja, praktiski darbojoties, apgūt sava uzņēmuma izveides un vadīšanas prasmes, radīt produktus un piedāvāt tos saviem potenciālajiem klientiem. Vidēji 22 % programmas absolventu ir jau iesaistījušies uzņēmējdarbībā.

Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrija ir atzinusi šo mācību metodi un rekomendē to izglītības iestādēm kā uzņēmējspēju attīstošu un pilnveidojošu mācību metodi. SMU nav juridiska statusa — tos Latvijā pārstāv tikai JA Latvija, kas ir Junior Achievement Worldwideprogrammu licences īpašniece. Šī licence ietver arī Skolēnu mācību uzņēmumu programmu.

2016./2017. mācību gadā JA Latvija ir reģistrējusi 1000 SMU, kas ir labākais rādītājs JA Latvija pastāvēšanas laikā.

 

Par JA Latvija

JA Latvija ir Latvijas lielākā izglītības organizācija  ar sabiedriskā labuma organizācijas statusu un praktiskās biznesa izglītības eksperts Latvijas skolās. JA Latvija ir viens no 37 Junior Achievement Europe un viens no 123 Junior Achievement Worldwide® tīkla biedriem kopš 1991. gada.

Eiropas Komisija atzinusi JA Latvija par vienīgo pozitīvo iniciatīvu Latvijā, kas ilgtermiņā un metodiski nodrošina jauniešiem uzņēmējdarbības izglītību.

JA Latvija katru gadu nodrošina Eiropā aprobētu un Latvijas vajadzībām pielāgotu praktiskās biznesa izglītības programmu pieejamību aptuveni 100 000 skolēnu visā Latvijā, visos izglītības līmeņos:

  • Finanšu pratības ABC — sociālo zinību priekšmeta mācību un metodiskie materiāli 1.–9. klasei.
  • Karjeras izglītības programma ĒNU DIENA 1.–12. klasei.
  • Skolēnu mācību uzņēmumu programma 4.–12. klasei.
  • Līderu programma 10.–12. klasei.
  • Kvalifikācijas paaugstināšanas un tālākizglītības programmas skolotājiem.

 

Jānis Krievāns
JA Latvija valdes priekšsēdētājs


Lāsma Bundiķe
Sabiedrisko attiecību konsultante
MRS grupa JA Latvija vārdā


Seko un uzzini vairāk:
https://www.facebook.com/JALatvia/
https://twitter.com/JALatvija
https://www.instagram.com/JALatvia/



 12.12.2017



Komentārs

Anonīms
(15.01.2018 20:29)

Individual solution for your business https://www.cityfinances.lv/mikrokredits-uznemumam/








Copyright Jēkabpils rajona neatkarīgais laikraksts.

Web site engines code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke

Developed by vl-web studio and SIA AZcom